Bliv genkendelig med lydlogo

Kender du det, når du har en rigtig banger af en sang på hovedet, og du bare ikke kan komme af med den igen? Dette kan på en måde også kaldes god reklame, da man ofte vil høre en sang igen, hvis man tænker på den. Sådan kan det også være med lydlogo til din virksomhed, så den kan blive genkendelig. Man må nemlig ikke undervurdere menneskets lydsans, så her kommer nogle overvejelser, hvis du ønsker at anvende lydlogo som reklame.

Tænk på din brandidentitet

Det er godt at have et lydlogo, som matcher din brandidentitet, altså det din virksomhed står for, sælger og den målgruppe, som du gerne vil nå ud til. Det kan være, at lydlogoet skal fremhæve en værdi eller et budskab, som er essentiel for din virksomhed. Jo mere genkendeligt virksomhedens lydlogo er jo nemmere rammer den også målgruppen, samtidig med at du skal overveje målgruppens præferencer og smag.

Et lydlogo skal være unikt og genkendeligt

Det er vigtigt, at du overvejer et lydlogo, som er unikt. Du kan for eksempel sørge for, at virksomhedens lydlogo ikke kan forveksles med andre lydlogoer eller musiknumre, så det hurtigt bliver glemt igen. Nogle virksomheder vælger dog alligevel at anvende lydlogoer, som er næsten en til en med en sang eller slogan, men ændre så noget i forhold til ordvalg, sætninger eller budskab, så den bliver genkendelig, fordi den netop minder om en anden melodi, men stadig har et personligt budskab.

Produktionen skal være professionel og af kvalitet

Det kan være essentielt for din virksomhed at arbejde sammen med professionelle lysdesignere og musikere for at skabe det perfekte lydlogo. Virksomhedens lydlogo skal nemlig være klar, ren, velafbalanceret og ørehængende, så det er noget kunden husker og finder behageligt at lytte til. Kvaliteten af virksomhedens lydlogo kan nemlig også afspejle, om virksomheden har et troværdigt image.