Nå længere ud til dine kunder ved hjælp af de sociale medier

For alle firmaer – store som små – er det blevet svære end nogensinde tidligere at fange forbrugernes opmærksomhed. Konkurrencen de mange firmaer imellem er nemlig stor, hvor selv lokale forankrede butikker og virksomheder må konkurrere med store internationale firmaer i ind- og udland, som konsekvens af at alt i dag kan ordnes online og over telefonen. Dette er dog også en mulighed du gør klogt i at benytte dig af, nemlig at udnytte eksponeringsmulighederne gennem de sociale medier.  

Annoncer er den nemme løsning

Særligt Facebook annoncer er de seneste år blevet ekstremt stort og udbredt. At oprette en Facebookside for din virksomhed, er nemlig desværre langt fra en garanti for at følgerne får dit indhold at se. Det er Facebooks organiske reach simpelthen for lavt til. I stedet kan det være en ide at tage kontakt til et Facebook Bureau og få dem til at hjælpe med at lave nogle gode reklamer, som du så kan målrette personer med bestemte interesser, som lever op til en række kriterier, som du er med til at definere. På denne måde er der langt større sandsynlighed for, at reklamerne rammer de rette personer, så dine reklamepenge er godt givet ud.

Gør det nemt at finde informationer om din virksomhed

En udfordring ved at bevæge sig ud på et nyt marked er dog, at kunderne endnu ikke kender jer. Deres tillid til jer, er derfor naturligt lavere end til velkendte brands og virksomheder. Netop derfor skal I gøre det nemt for de nye kunder at finde informationer om jer, så de ved hvem de handler med. Sørg derfor for at oprette nogle sider på de rette sociale medier, samt få lavet en pæn, overskuelig og professionel hjemmeside, hvor kunderne kan finde alle de informationer de behøver. Vær heller ikke bleg for at dele firmaet gode anmeldelser og positive historier på for eksempel jeres Facebook eller Instagram. Husk at i skal give kunderne en række gode grunde til at kunne lide og stole på jer.

En god profil tager tid

Rom blev ikke bygget på en dag, og det samme gør sig gældende for en god hjemmeside og Facebookprofil. Det er derfor vigtigt, at I giver jer tid til at udvikle på disse kanaler, og løbende får justeret og ændret indhold herpå, alt efter hvor jeres og kundernes interesser lægger. Nogle gange kan det nemlig godt være en god ide at skifte strategi, hvis i erfarer, at det vil kunne være med til at give nogle bedre resultater. Det gælder særligt for nystartede virksomheder, som lige har oprettet en Facebookprofil eller hjemmeside. I starten vil meget skulle testet og vurderes, før i når frem til, hvad der for jer er den optimale løsning.