Øg salget med e-mailmarketing

Dette indhold er sponsoreret.

Som virksomhedsejer er du altid interesseret i at finde nye eller bedre metoder til at øge virksomhedens salg. E-mailmarketing er en af de mest effektive metoder at påvirke og forbedre loyaliteten hos virksomhedens kunder og dermed sælge endnu mere. Det er derfor vigtigt at have helt styr på denne marketingdisciplin.

Hvad er e-mailmarketing?

Virksomheder i hele verden arbejder mere og mere med e-mailmarketing for at gøre deres kunder opmærksomme på de mange muligheder, som virksomheden tilbyder. Det kan være alt fra velkomstmails til tilbudskampagner og nyhedsbreve. Der derfor masser af muligheder inden for e-mailmarketing, hvis du forstår at gøre det korrekt. Det kan derfor være en god idé at finde en god e-mail marketing guide, der kan hjælpe dig lidt på vej med de rette metoder og best practices. 

Helt basalt, så er e-mailmarketing den markedsføring, som virksomheden foretager igennem e-mails. E-mails er stadig en af de mest brugte kommunikationsformer i verden, så det er virkelig et godt sted at kommunikere med kunderne. Derudover har stort set alle dine kunder adgang til internet og dermed e-mails, så du har altid en mulighed for at få kunderne med på din e-mailliste, så du kan øge loyaliteten og salget i din virksomhed.

Det handler om at opbygge troværdighed igennem dine e-mails, så dine kunder får mere lyst til at handle hos dig frem for konkurrenterne. Det kan blandt andet gøres med underholdende videoer, spændende guides, gode tilbud og generelt den rette information, som dine kunder muligvis er på udkig efter. Det kræver derfor masser af analyse og tests for at finde ud af, hvilke e-mails der virker bedst på forskellige kundegrupper.

Få styr på reglerne inden for e-mailmarketing

Ligesom mange andre former for reklame og markedsføring er der regler og love, som din virksomhed skal overholde. Ellers kan du havne i problemer med forbrugerombudsmanden, og virksomheden kan i stedet for at øge salget ende med en masse bøder. Det er derfor vigtigt at have helt styr på reglerne, når du bevæger dig ud i markedsføring med e-mails.

En af de vigtigste regler at have styr på er samtykkereglen. Lige meget hvordan du vender og drejer det, så skal dine kunder have givet dig lov til at sende e-mails. Du kan altså ikke bare sende dine e-mails ud til forskellige folk og håbe på, at der er nogle, der bider på.

Det er af andre årsager heller ikke en god idé. Blandt andet fordi at dine potentielle kunder kan blive irriteret over at modtage mails, de slet ikke har bedt om. Det er også vigtigt, at dine nuværende kunder, der har accepteret din e-mailmarketing, har mulighed for at trække samtykket tilbage. Formålet med din e-mailmarkedsføring er selvfølgelig, at dine kunder bliver på e-maillisten, og det er derfor vigtigt at undersøge, hvorfor nogle vælger at hoppe fra.

Markedsfører du dig meget igennem e-mails, kan det opfattes som spam fra dine kunder, og de vil derfor hellere droppe e-maillisten. Det resulterer i tabt loyalitet og dermed salg. De bedste virksomheder sender derfor altid topprofessionelle mails med spændende indhold til deres kunder.